header image

Elektromobilumo studija: plėtrai sąlygos palankios, o skatinimo priemonės darys esminį pokytį

Data

2022 02 11

Įvertinimas
0
pexels-mike-110844.jpg

Energetikos ministerijos inicijuotame projekte „Elektromobilumo ekosistemos sukūrimas“, kuriame kartu yra bendradarbiaujama su Susisiekimo ministerija ir AB ‚‚Energijos skirstymo operatorius“  (ESO), atlikamos elektromobilių plėtros ir infrastruktūros vystymo studijos pirminis vertinimas parodė, kad šalyje elektromobilių ir jų infrastruktūros plėtrai sąlygos palankios, o esminiam pokyčiui įtakos turės teisinės ir specialios skatinimo  priemonės.  

Studiją „Elektros skirstomojo tinklo ir reguliacinės aplinkos tinkamumo ir pasiruošimo energetikos transformacijai“ atlieka ‚‚ESO“ , UAB „Smart Continent“ ir Ispanijos technologijų centro „Cartif“ specialistai. Po diskusijų su suinteresuotais socialiniais ir ekonominiais partneriais Energetikos ir Susisiekimo ministerijos rengs šalies elektromobilių plėtros planą. 

„Žalioji energetikos banga keičia mūsų aplinką ir gyvenimo būdą. Elektromobiliai keliuose ir gatvėse viena iš šios bangos priemonių. Suprasdami investicijų į infrastruktūrą svarbą,  ieškome sprendimų, kurie sukurtų patogumą vairuotojams ir neišbalansuotų visos elektros sistemos“, - sako energetikos viceministrė Daiva Garbaliauskaitė.   

Studijos rengėjai studijoje pateikia tris elektromobilių ir infrastruktūros plėtros scenarijus: pesimistinį, optimistinį ir realistinį. Pastarasis scenarijus įvardijamas kaip labiausiai tikėtinas, kadangi vyktų stabilus elektromobilių parko augimas, o infrastruktūros plėtra nereikalautų ypatingai didelių investicijų. 

Studijos rengėjų nuomone,  įgyvendinant realistinį scenarijų,   iki 2030 m. transporto elektromobilių parkas augtų 33,8 karto ir siektų apie 262 tūkst. elektromobilių, iš kurių 80 proc. sudarytų lengvieji automobiliai, o 17 proc. – lengvieji komerciniai automobiliai.  Nurodomas elektros energijos poreikis tokiam elektromobilių parkui - 1,09 TWh. 

Studijos autorių nuomone, infrastruktūra turėtų būti plėtojama atsižvelgiant į galutinio naudotojo poreikį, prognozuojama, kad daugiausia turėtų būti privačių įkrovimo stotelių iki 22 kW galios. Didžiausią dalį viešųjų įkrovimo prieigų sudarys prieigos nuo 50 kW iki 150 kW galios. 

Šiuo metu Lietuvoje grynųjų elektromobilių skaičius – 5745. Lietuvoje veikia apie 360 viešųjų ir pusiau viešųjų įkrovimo prieigų.