Apginti vartotojų interesus – energetinis iššūkis visai ES

Data

2010 09 07

Įvertinimas
0

Europos Sąjunga, pertvarkydama energetikos sektorių, pirmiausia turi atsigręžti į vartotojus. Šiai užduočiai ypač daug dėmesio buvo skirta Briuselyje rugsėjo 6-7 dienomis vykstančioje neformalioje energetikos taryboje.

„Pirmą kartą tokio aukšto lygio renginyje kalbama apie vartotojus. Panašios bėdos kamuoja visą Europą – vartotojai moka daug, jiems nesuprantama, kodėl tokios aukštos dujų, šildymo, elektros energijos kainos, kodėl jie neturi galimybės rinktis. Pavyzdžiui taip, kaip yra telekomunikacijų rinkoje. Europa pribrendo permainoms ir jos jau įgyvendinamos. Tokiems pokyčiams kelią atvėrė vadinamasis trečiasis ES energetikos paketas“, - pastebėjo energetikos ministras Arvydas Sekmokas.

Kalbėdamas neformalioje energetikos taryboje A.Sekmokas akcentavo, kad tik gerai išvystyta ir vieninga Europos energetinė infrastruktūra leis suformuoti vartotojams suprantamus rinkos santykius.

Europarlamentaras Claude Turmes pastebėjo, kad dabar energetikoje karaliauja „riebūs katinai“ – didžiulės kompanijos, uždirbančios milijardinius pelnus. Situacija turi būti keičiama taip, kad atsirastų pusiausvyra tarp ekonominės naudos ir vartotojų interesų.

„Kaip paaiškinti, kad vieniems vartotojams kainos kyla, o kitiems – mažėja? Tai tik reiškia, kad nėra skaidrios rinkos. Nacionalinės vyriausybės turi stiprinti reguliatorius ir kurti tokią rinką. Kito kelio nėra, o vartotojai tokį sprendimą palaikys. Tik jiems turi būti suprantamai paaiškinta, kokią naudą jie turės“, - teigė C.Turmes.

Jis pateikė JAV pavyzdį – priešingai nei Europoje, Jungtinių Valstijų rinkoje sėkmingai įsitvirtina naujos energetinės kompanijos, bandančios keisti požiūrį į vartotoją. „Jeigu amerikietis, nesuprasdamas, kas parašyta jo sąskaitoje, paskambins bendrovės operatorei, bet negaus išsamaus ir suprantamo atsakymo, tai kompanijai tikrai bus riesta“, - JAV patirtį perteikė europarlamentaras.